søndag 11. mai 2008

Noen reisedager har gaatt..

Det var lenge siden, sorry, men av en eller annen merkelig grunn kan vi ikke aapne bloggen igjen, typisk.. Jeg har naa sneket meg inn bakveien for aa oppdatere dere litt;)

We have left Beijing, bit more than a week ago, went first to Datong, a coalminecity, which happened to be even more polluted than Beijing! But the hotel was great, and we went to see some old old caves with stonecarvings from 460 a.d, old old old!! That was spectacular, the caves and the thousands and thousands of Buddhas and other figures they had carved from the stones and inside the mountains, incredible! see the pictures at flickr!

We spend two nights there, and then we went higher up in the mountains, to Wu Tai Shan, a buddhistic holy mountain area, with a few inhabitants, but a lot of temples1 We saw 5 temples in one day, they were just side by side! And to avoid the tempeloverdoze was quite hard! The next day we had worse weather, but we managed to climb up some steep stairs to a tempel quite far up in the mountainhill, the village itself was 2500 m above sealevel, so it was quite high up! Great view! And then it rained the rest of the day, so we watched olympic tv channel and played cards;) Great!

The next day, I think that was thursday, we left Wu Tai Shan and travelled by txi, bus and train via Taoyuan to Pingyao, were we have spend 4 or 5 days now, and we will still stay a bit longer I think, a great hostel, and a lovely city within the city, it has got walls and everything! We still haven't done the tourist part, we just relax and enjoy life, but today or tomorrow we will take the walk upon the old city walls! Looking forward to it!

We are still having a great time!

Have a good time whereever you are in the world!
gunhild

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heiiii
Denne kommentaren havnet på feil dato så nå legger jeg den inn her også, jeg har en link som hentet fram en mye tidligere dato, men nå vet jeg (litt) mer hvordan navigere her i blogguniverset deres =)
Signalen fra Kina er veldig gode
og klare, vi leser på og mellom radene med stoor spenning og glede.
Rask som jeg er, er linkene til fotoalbum og blogg viderebefordret til vestlandet, de har også fått mailadressen deres, det funker sikkert fint. Jeg og Malin var hos Elin til i dag, jeg skal hilse så mye fra henne....Vi ser jo fram til Theatercafeen da, stolene står tomme uten dere i år, men nå kan dere jo gå på kinaretaurant
heheheehhehh Faderen

rosedilla sa...

Kjære gode Gunhild!!

Eg ska snart skrive mail t deg... Har ein SMULE dårlige samvittighet at d e så lenge si... Eg har vore i praksis, og samen m påsken blir det ca 2mnd i øde Høllesli med syyykt treigt internett. Men, vett du - t ære for deg har eg kjøpt digitalkamera, og har tatt bilde av skjønne Noa og andre skjønnasar. :) Så du ska få mail m bilder neste gang! :) ...eg ser vel forresten ganske lik ut ennå. :P

Håbe dåkk har det bra på tur! Goe klem fra Åshild!! :)