søndag 8. juni 2008

Jishou og Changsha

Naa er jeg saa ofte paa bloggen at jeg er helt stolt, men det kan ha noe med aa gjore at det ikke skjer saa mye;)

Har glemt aa fortelle at jeg har sett noe som maa vaere en av verdens storste edderkopper, ikke som en tarantella altsaa, men en rimelig stor en som bodde paa vaart rom i Fenghuang, og det var seriost edderkopper overalt naar jeg tenker etter. Det laa ved elva, masse smaafluer, ergo masse edderkopper. Den storste som bodde i taket vaart var kanskje like stor som bunnen i en kaffe kopp! Heheh! Men den var ikke farlig for oss, fikk vi vite, bare for fluer! Og naar vi vaakna paa morran var det ingen fluer der, saa det stemte nok det. Da var ogsaa edderkoppen borte, noe som var litt skummelt.. Men den dukka opp igjen seinere, hehe! Dette stedet hadde ogsaa sin andel av flaggermus, og det var i grunn noen riktige naturopplevelser i forhold til insekter og lignende;)

I gaar kveld satte vi oss paa toget fra Jishou, der det ikke skjedde noe, kun litt internet foer toget gikk, til Changsha. Her dukket vi opp kl 6 i dag tidlig, det er ikke saa lett aa finne ut hvor lang tid det tar med tog, det staar igrunn bare avgangstid.. Saa vi kjopte hardseats, i god tro, og endte opp med aa sitte der i 10 timer, uten saerlig mye sovn! De setene er virkelig harde, og saa rette i ryggen at det er en gru!

Og samme smell gaar vi nok paa i morra, naar vi drar herfra 6:22 paa morran, og ikke aner naar vi dukker opp i Guangzhou.. Paa like harde seter! Flott!

Ellers skjer det ikke mye, vi skal bare ha tilbakelagt alle disse kilometerne foer vi naermer oss HongKong.. Og i dag regner det, saa da blir det som i gaar.. Internet;)

Spennende liv? Joda, vi er i alle fall i Kina;)
g

1 kommentar:

Maja Leonora sa...

Scary business - de edderkoppene! Det hadde ikke Torunn likt! Jeg er begynt å jobbe som prestevikar, og det er kjempefint! Alt fra dåp til begravelser og tilbake igjen :) Og så skal jeg kjøre opp 19.juni (så jeg kommer meg til alle de små stedene jeg skal jobbe i sommer...) Dere får krysse fingre for at det går bra (hvis ikke blir det mange lange sykkelturer...)

Håper dere hare det bra! Stay safe, enjoy!